Warning: A non-numeric value encountered in /srv/users/serverpilot/apps/eaals/public/wp-content/themes/gonzo/single.php on line 52

Warning: A non-numeric value encountered in /srv/users/serverpilot/apps/eaals/public/wp-content/themes/gonzo/single.php on line 53

Warning: A non-numeric value encountered in /srv/users/serverpilot/apps/eaals/public/wp-content/themes/gonzo/single.php on line 54

Warning: A non-numeric value encountered in /srv/users/serverpilot/apps/eaals/public/wp-content/themes/gonzo/single.php on line 55

Warning: A non-numeric value encountered in /srv/users/serverpilot/apps/eaals/public/wp-content/themes/gonzo/single.php on line 56

Warning: A non-numeric value encountered in /srv/users/serverpilot/apps/eaals/public/wp-content/themes/gonzo/single.php on line 57

Warning: A non-numeric value encountered in /srv/users/serverpilot/apps/eaals/public/wp-content/themes/gonzo/single.php on line 58
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ no image

Published on 23 Ιουλίου, 2012 | by eaals

0

ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ – ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΥΝΑΜΗ

Γεώργιος Απ. Βασόπουλος

Αντιναύαρχος ΛΣ (εα) Επίτιμος Αρχηγός ΛΣ

Ηπείρου 73-75, Αγ. Παρασκευή

ΤΚ.: 153 41

ΤΗΛ.: 210 6015230 – 6936 551658

 

 

26/06/2012

 Προς την εφημερίδα Καθημερινή

ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΝΑΥΤΙΛΙΑ – ΣΤΑΘΕΡΗ ΔΥΝΑΜΗ

Κύριε Διεύθυνα,

 

Η ελληνική εμπορική ναυτιλία, πρώτη στην παγκόσμια κατάταξη αλλά και πρώτη πλουτοπαραγωγική πηγή της χώρας, βρίσκεται σήμερα για μια ακόμη φορά στο κέντρο του ενδιαφέροντος του ελληνικού και διεθνούς ναυτιλιακού τύπου και όχι μόνο.

Τα καλά νέα.

Σύμφωνα με τα επίσημα στατιστικά στοιχεί ο ελληνόκτητος στόλος εξακολουθεί και για το 2011 να κατέχει την πρώτη θέση στην παγκόσμια κατάταξη συνεχώς ανανεούμενος με σημαντικές νέες παραγγελίες.

Οι πρόσοδοι στην εθνική οικονομία από την Εμπορική Ναυτιλία, παρά την διεθνή΄οικονομική ύφεση, ξεπέρασαν τα 14 δις. Ευρώ καλύπτοντας το μισό και πλέον του ελλείμματος του εμπορικού ισοζυγίου.

Η διεθνής ναυτιλιακή έκθεση «ΠΟΣΕΙΔΩΝΙΑ» που άνοιξε τις πύλες της στις αρχές του Ιουνίου με περισσότερες από 1.800 συμμετοχές, ξαναφέρνει την Ελλάδα  και την Εμπορική Ναυτιλία στο προσκήνιο του διεθνούς ενδιαφέροντος με θετικό πρόσιμο.

Τέλος αλλά όχι και το λιγότερο σημαντικό η πρόσφατη τη επανασύσταση από την νέα κυβέρνηση του ενιαίου διοικητικού φορέα της Εμπορικής μας Ναυτιλίας (ΥΕΝ-ΛΣ) σηματοδοτεί μια νέα εποχή αποκαθιστώντας το ταραγμένο κλίμα που επικράτησε στον χώρο τελευταία.

Τα άσχημα νέα.

Η Ελλάδα σταθερή πρώτη ναυτιλιακή δύναμη στο κοινοτικό νηολόγιο, υποσκελίστηκε για πρώτη φορά από την Μάλτα, αποτέλεσμα της σημαντικής αύξησης του νηολογίου, της, αλλά και της μείωσης του ελληνικού νηολογίου, μείωση όχι άσχετη με τον τραγέλαφο που επικράτησε την τελευταία τριετία στον διοικητικό φορέα της ναυτιλίας με την διάλυση-κατακερματισμό του ΥΕΝ.

Για τέταρτο χρόνο η αστάθεια και αβεβαιότητα κυριαρχούν στην ναυλαγορά λόγο της παγκόσμιας ύφεσης αλλά και της πλεονάζουσας χωρητικότητας.

Κατά τη διάρκεια της τελευταίας προεκλογικής περιόδου αναπτύχθηκαν από ορισμένους χώρους απόψεις για την εμπ. ναυτιλία οι οποίες εδράζονται περισσότερο σε στείρες ιδεοληψίες παρά στην ορθή εκτίμηση των οικονομικών παραμέτρων του χώρου (συνάλλαγμα, θέσεις εργασίας, χορηγίες, ασφάλεία της χώρας κ.λπ.). Ο υπερτονισμός των χαμηλών σε εκατομμύρια φορολογικών εσόδων, όχι άσχετος από την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού πλοίου στην διεθνή ναυλαγορά, και η αποσιώπηση των πολλών δισεκατομμυρίων πάσης φύσεως προσόδων στην εθνική οικονομία από την εμπ. ναυτιλία παραπέμπει σε άφρονες λογικές του μύθου του Αισώπου για την χρυσοτόκο όρνιθα με τη οποία πολύ επιτυχώς προσομοιάζεται η ναυτιλία μας.

Με την επανασύσταση του ΥΕ Ναυτιλίας και την επανένταξη σε αυτό του Λιμενικού Σώματος, επιτελικό και εκτελεστικό του βραχίονα επί 9 δεκαετίες και προς αποφυγή μελλοντικών ανάλογων καταστάσεων θα πρέπει να σηματοδοτηθεί μια νέα αντίληψη των ναυτιλιακών μας συνοψιζόμενη στο ότι:

Οι πάσης φύσεως μεταβολές και βελτιώσεις να είναι αποτέλεσμα ενδελεχούς μελέτης και στην διαμόρφωση τους βαρύνουσα γνώμη να έχουν οι φορείς της ναυτιλίας.

Η ναυτιλιακή επιχείρηση αλλά και ιδιαίτερα το ποντοπόρο πλοίο, κύριος κορμός της Εμπορικής μας Ναυτιλίας, το οποίο κινείται στους ωκεανούς μεταξύ ουρανού και αβύσσου 24 ώρες το 24ωρο , 365 ημέρες το χρόνο διέπεται από ειδικές συνθήκες διαχείρισης και ασφάλειας κ.λπ. και χρειάζεται την στήριξη από ένα ενιαίο εθνικό κέντρο. Οι άνθρωποι του κέντρου (στελέχη ΛΣ) πρέπει να είναι αντίστοιχης 24ώρης διάθεσης με υψηλές ναυτιλιακές γνώσεις αλλά και ναυτικές εμπειρίες, προϊόν πολύπλοκης και επίπονης εκπαίδευσης-μετεκπαίδευσης.

Όσοι επιχειρούν να παρακάμψουν την κατ΄ ανωτέρω διαδικασία, ανοικτή εξάλλου σε όλους, με διάφορα ψευδεπίγραφα επιχειρήματα εκτός της ελληνικής ναυτιλιακής πραγματικότητας μόνο ζημιά κάνουν.

Η καθιέρωση του θεσμού  του μόνιμου Υφυπουργού ή Γεν. Γραμματέα από την υπηρεσιακή ιεραρχία θα εξασφάλιζε συνέχεια στα διοικητικά του σημαντικότατου για την εθνική μας οικονομία κλάδου της ναυτιλίας.

 

Με εκτίμηση

Γεώργιος Απ. Βασόπουλος

Αντιναύαρχος ΛΣ (εα) Επίτιμος Αρχηγός ΛΣ


About the Author



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to Top ↑