Η αντίστροφη μέτρηση για την εμπορική λειτουργία της επέκτασης του μετρό στον Πειραιά έχει ήδη αρχίσει, με την εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού μέσω των σταθμών Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο να τοποθετείται για τις πρώτες μέρες του Οκτωβρίου.
Από σήμερα και μέχρι τις αρχές του επόμενου μήνα, όλοι οι επιβάτες θα αποβιβάζονται στο σταθμό της Νίκαιας, ενώ οι συρμοί θα συνεχίζουν κενοί μέχρι τον τερματικό σταθμό του Δημοτικού Θεάτρου, στο πλαίσιο των τελικών δοκιμών του νέου δικτύου.
Με αυτές τις δοκιμές ολοκληρώνεται η πιστοποίηση των συστημάτων σηματοδότησης, ενώ έχουν πλέον «τεσταριστεί» και όλοι οι τύποι των συρμών (47 στο σύνολό τους) που σήμερα διαθέτει το αθηναϊκό μετρό.
Υπενθυμίζεται, πως με την έναρξη της εμπορικής λειτουργίας της επέκτασης προς τον Πειραιά, θα λειτουργήσουν κανονικά οι σταθμοί Μανιάτικα, Πειραιάς και Δημοτικό Θέατρο.
Έλλειψη συρμών
Εκείνο που προβληματίζει τη διοίκηση της ΣΤΑΣΥ είναι η έλλειψη συρμών, κυρίως για τα δρομολόγια προς το αεροδρόμιο. Πρόκειται για συρμούς που διαθέτουν πρόσθετο ειδικό παντογράφο για να τροφοδοτούνται με ηλεκτρικό ρεύμα και από το εναέριο δίκτυο τροφοδοσίας του προαστιακού σιδηροδρόμου που λειτουργεί στο τμήμα Δουκίσσης Πλακεντίας – Αεροδρόμιο. Σήμερα, υπάρχουν μόνον 7 τέτοιοι συρμοί, ενώ οι υπόλοιποι 40 διαθέτουν σύστημα τροφοδοσίας μόνο από το ηλεκτρικό δίκτυο που είναι εγκατεστημένο παράλληλα με τις σιδηροτροχιές.
Λόγω της αύξησης του μήκους της γραμμής 3 του μετρό, με την προσθήκη των σταθμών του Πειραιά, αλλά και της έλλειψης τουλάχιστον 2 συρμών με δυνατότητα διπλής τροφοδοσίας, τα δρομολόγια προς το αεροδρόμιο που μέχρι τώρα εκτελούνταν ανά 30 λεπτά, από σήμερα, με τη λειτουργία της επέκτασης προς Πειραιά θα εκτελούνται ανά 36 λεπτά.
ΠΗΓΗ: Οικονομικός Ταχυδρόμος