Η EMSA και το ισπανικό Υπουργείο Μεταφορών, Κινητικότητας και Αστικής Ατζέντας συνεργάζονται στο πλαίσιο μιας νέας πρωτοβουλίας για την παρακολούθηση των επιπέδων της ατμοσφαιρικής ρύπανσης που προκαλείται από τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου και οξειδίων του θείου που παράγουν τα πλοία που περνούν το στενό του Γιβραλτάρ.
Η μέτρηση των εκπομπών θα γίνεται με τη χρήση ενός μη επανδρωμένου τηλεκατευθυνόμενου ελικοπτέρου (RPAS) που θα διαχειρίζεται η Nordic Unmanned, το οποίο θα είναι εξοπλισμένο με ειδικό αισθητήρα της εταιρείας Explicit. Ο αισθητήρας θα αναλύει τα δείγματα των καυσαερίων που θα συλλέγονται από τα πλοία που περνούν από την περιοχή, υπολογίζοντας στη συνέχεια τα επίπεδα αζώτου και θείου. Σε περίπτωση που αυτά ξεπερνούν το όριο, το πλοίο θα επιθεωρείται στο επόμενο λιμάνι, προκειμένου να διαπιστωθεί εάν έχει σημειωθεί κάποια παράβαση.
Εκτός από τη μέτρηση των επιπέδων των παραγόμενων εκπομπών, το drone θα χρησιμοποιηθεί επίσης και για άλλες επιχειρήσεις, όπως η ανίχνευση θαλάσσιας ρύπανσης, η καταστολή του λαθρεμπορίου και της παράνομης διακίνησης ανθρώπων, ο έλεγχος της αλιείας και η διαχείριση της θαλάσσιας κυκλοφορίας.
Η αξιοποίηση τεχνολογιών όπως τα drones για την παρακολούθηση των εκπομπών των πλοίων αναμένεται να αυξηθεί στο μέλλον, στο πλαίσιο και της πρόσφατης έγκρισης του ΙΜΟ για τη μετατροπή της Μεσογείου σε περιοχή ελέγχου εκπομπών (ECA) από το 2025.
ΠΗΓΗ: Ναυτικά Χρονικά