Ο ελληνόκτητος στόλος σε θέση ισχύος

 Λίγες ημέρες προτού η σπουδαιότερη ναυτιλιακή έκθεση του κόσμου ανοίξει τις πόρτες της, ο ναυλομεσιτικός οίκος Clarksons προέβη σε ανάλυση του ελληνόκτητου στόλου.

Όπως σημειώνεται χαρακτηριστικά σε σχετική ανάρτηση της Clarksons στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ο ελληνόκτητος στόλος συνεχίζει να διαδραματίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στη διεθνή ναυτιλία. Παρά τις επιμένουσες προκλήσεις τα τελευταία τέσσερα έτη, οι Έλληνες διαχειρίζονται στόλο συνολικής χωρητικότητας ίσης με το 19% του παγκόσμιου στόλου σε όρους dwt, διατηρώντας την περίοπτη θέση τους στο διεθνές ναυτιλιακό στερέωμα.

Στη σχετική έκθεση σημειώνεται ότι οι Έλληνες αύξησαν τον στόλο τους κατά 29 εκατ. GT τα τελευταία τέσσερα έτη, με τη χωρητικότητα πλέον να αγγίζει τα 247 εκατ. GT (417 εκατ. dwt). Έτσι, οι Έλληνες παραμένουν στην κορυφή της παγκόσμιας πλοιοκτησίας σε όρους χωρητικότητας.

Ο ελληνόκτητος στόλος bulk carriers αγγίζει τα 209,2 εκατ. dwt και συνιστά το 22% του παγκόσμιου στόλου bulk carriers. Αυτό φέρνει τους Έλληνες δεύτερους στην παγκόσμια κατάταξη, μία θέση πίσω από τους Κινέζους (23%). Ωστόσο, οι Έλληνες πλοιοκτήτες διατηρούν τα πρωτεία στα δεξαμενόπλοια, με ποσοστό στόλου επί του παγκόσμιου ίσο με 24% (166,9 εκατ. dwt).

Τέλος, βάσει της Clarksons, ο ελληνόκτητος στόλος LNG carriers αντιπροσωπεύει πλέον το 21% του παγκόσμιου στόλου, έναντι 15% στα τελευταία «Ποσειδώνια» το 2018.

ΠΗΓΗ: ΝΑΥΤΙΚΑ ΧΡΟΝΙΚΑ

Κοινοποιήστε

Facebook
Twitter
LinkedIn
Print