Παλιά μου τέχνη κόσκινο….
Αυξήθηκε η πίεση στη στεριά. Έπεσε η στάθμη των νερών στον Έβρο. Αυξάνονται τα περάσματα ΤΩΝ ΜΕΤΑΝΑΣΤΩΝ με τα πόδια.
Για την αντιμετώπιση του φαινομένου επεκτείνεται ο ήδη υπάρχον φράκτης, έχει εγκατασταθεί ΣΤΑΘΕΡΟ ΣΥΣΤΗΜΑ επιτήρησης με κάμερες, νέα «θηριώδη» οχήματα του Ε.Σ. (έτσι περιγράφονται από τον χθεσινό ηλεκτρονικό τύπο) προστέθηκαν στα ήδη υπάρχοντα για τις περιπολίες κατά μήκος του ποταμού, ενώ δεν θα πρέπει να παραλειφθεί το γεγονός ότι, πρόσφατα προσλήφθηκε και μεγάλος αριθμός συνοριοφυλάκων.
Με λίγα λόγια για τα σύνορα στον Έβρο ολοκληρώνεται με συνέπεια ο κρατικός σχεδιασμός για την φύλαξή των.
Αυξήθηκε τις προηγούμενες ημέρες δραματικά η πίεση και στη θάλασσα.
Το Λιμενικό εκεί, μπροστάρης και με συνέπεια φέρνει σε πέρας την αποστολή του.
Με τον παραδοσιακό βέβαια τρόπο. Περιπολίες πλωτών με ή χωρίς κάμερες και παρατήρηση της θάλασσας από την στεριά!!!!
Αυτό, βέβαια, που προκάλεσε εντύπωση, είναι το γεγονός, ότι σε πρωινή εκπομπή της ΕΡΤ ο εκπρόσωπος των αστυνομικών συνοριοφυλάκων προέβαλε το γεγονός ότι μεγάλος αριθμός συνοριοφυλάκων έχει διατεθεί στα νησιά και συνδράμει το έργο του Λιμενικού με την επιτήρηση της θάλασσας με κιάλια από υψώματα της στεριάς. Τους ισχυρισμούς αυτούς επιβεβαίωνε και η τηλεοπτική , του Κρατικού καναλιού.
Με απλά λόγια, για την φύλαξη των θαλάσσιων συνόρων εξακολουθούμε να εφαρμόζουμε σχεδιασμό και πρακτικές προηγούμενων δεκαετιών, κρατώντας την τεχνολογία μακριά από τον σχεδιασμό αυτό.
Και εδώ τίθεται το ερώτημα: Τι γίνεται με το Ε.Σ.Ο.Θ.Ε.; Πόσο έχουν προχωρήσει οι διαδικασίες προμήθειάς του;
Να σημειώσουμε, ότι τόσο ο νυν Υπουργός όσο και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός έχουν ορίσει ως ύψιστης προτεραιότητας για την κυβέρνηση την εγκατάσταση του Ε.Σ.Ο.Θ.Ε. στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου.
Αναγνώριση της προτεραιότητας εκτέλεσης του έργου αποτελεί και το γεγονός, ότι ο νυν Υπουργός Ναυτιλίας, εξασφάλισε τη χρηματοδότησή του από εθνικούς πόρους του Τακτικού Προϋπολογισμού, αφού η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν κατάφερε να απορροφήσει εμπρόθεσμα τους διόλου ευκαταφρόνητους αντίστοιχους Κοινοτικούς πόρους (62 εκατομμύρια €), που είχαν εξασφαλισθεί για το έργο αυτό από το 2015.
Είναι αναγκαία η ενημέρωση για το που βρίσκονται οι διαγωνιστικές διαδικασίες του έργου αυτού και το χρονοδιάγραμμα υλοποίησής του. Να απαντηθούν ερωτήματα όπως:
“Κολλάει” το έργο; Ποιος ο λόγος που συμβαίνει αυτό;
Μήπως έπαψε να είναι πια χρήσιμο και εξέλειπαν οι ΕΘΝΙΚΟΙ ΛΟΓΟΙ εγκατάστασής του;
Μήπως προκρίθηκαν άλλοι τρόποι προσυνοριακού εντοπισμού και επιτήρησης π.χ. με UAV ή drones;
Τόση προσπάθεια καταβάλλεται από τα στελέχη του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. .
Νομίζουμε ότι η τεχνολογική υποστήριξή τους για την εκτέλεση της αποστολής των αποτελεί ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ της Πολιτείας.
Χωρίς αναστολές.
Χωρίς γραφειοκρατικές καθυστερήσεις.
ΠΗΓΗ: Λιμενικά Νέα-Θαλασσο-ιός