Η θητεία αμφότερων των υπηρεσιακών παραγόντων αξιολογείται ως επιτυχημένη, επιβεβαιώνοντας άλλωστε το λόγο της επιλογής τους, αφού κατείχαν όλα τα εχέγγυα να επιτύχουν.
Και, ποια ήταν τα εχέγγυα αυτά; Πρώτο απ’ όλα, η προέλευσή τους από τα «σπλάχνα» του εποπτευόμενου φορέα και, δεύτερο, αλλά και σπουδαιότερο, ότι πρόκειται για πρόσωπα που, εξ «απαλών ονύχων» γνωρίζουν τις λειτουργίες και τις «ευαισθησίες» των φορέων, ώστε σε δύσκολες περιόδους να αξιοποιήσουν υπηρεσιακές διαλειτουργικότητες για να μεγιστοποιήσουν την απόδοσή τους, πάντοτε προς όφελος της νομιμότητας και της ασφάλειας. Τα ίδια, δηλαδή, εχέγγυα που απαντώνται στο πρόσωπο του νυν επικεφαλής του ΥΝΑΝΠ.
Το μοτίβο που πρωτοεγκαινιάστηκε στο ΥΕΝ το 1994 επεκτάθηκε και διαδόθηκε, ώστε σήμερα να εφαρμόζεται σε όλα τα Υπουργεία που χειρίζονται ζητήματα εσωτερικής, εθνικής και εξωτερικής ασφάλειας.
Στο ΥΝΑΝΠ θεωρούμε ότι το μοντέλο αυτό πρέπει να εφαρμόζεται συστηματικά (όχι περιστασιακά), ώστε τις προκλήσεις ασφάλειας που αντιμετωπίζει η χώρα μας στις θαλάσσιες ζώνες εθνική δικαιοδοσίας να τις διαχειρίζονται πεπειραμένα και αναγνωρισμένα πρόσωπα, ενώ οι στρατηγικές θαλάσσιας ασφάλειας να εφαρμόζονται με συνέπεια και συνέχεια σε βάθος χρόνου, πάντοτε βέβαια υπό επίβλεψη και την καθοδήγηση της εκάστοτε εκλεγμένης πολιτικής διακυβέρνησης του τόπου μας.
Η παραπάνω «συνταγή» έχει, πλέον, «τριτώσει» στο ΥΝΑΝΠ. Μήπως ήρθε ο καιρός να μονιμοποιηθεί αμέσως μετά τις προσεχείς εκλογές; Άλλωστε, πρόβλεψη υπάρχει στο άρθρο 36 του ν. 4622/2019 για το “Επιτελικό Κράτος”.
ΠΗΓΗ: https://limenikanea.gr/ypiresiakoi-paragontes-se-kyvernitikes-theseis-na-pagiothei-kai-sto-ynanp/