«Βλέπουμε τη ζήτηση φυσικού αερίου να αυξάνεται κατά 3% – 4% τα επόμενα δέκα χρόνια»

Αισιόδοξη δηλώνει η Μαρία Αγγελικούση, επικεφαλής του Ομίλου Αγγελικούση, για τη ζήτηση υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG), όπως ανέφερε στη συζήτηση που συμμετείχε με τον Βαγγέλη Μαρινάκη, ιδρυτή της Capital, στο πλαίσιο του 23rd World LNG Summit & Awards.

«Οι εκτιμήσεις μας για την πορεία του LNG είναι θετικές σε βραχυπρόθεσμο, μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο επίπεδο, βλέπουμε τη ζήτηση φυσικού αερίου να αυξάνεται κατά 3% – 4% τα επόμενα δέκα χρόνια» είπε χαρακτηριστικά.

Παραγωγή

«Βλέπουμε ότι η παραγωγική ικανότητα αυξάνεται για να καλύψει αυτή τη ζήτηση. Πάνω από 180 εκατομμύρια μετρικοί τόνοι LNG θα παραχθούν τα επόμενα πέντε χρόνια κυρίως από τις ΗΠΑ και το Κατάρ» πρόσθεσε.

Το ότι έγινε το LNG βασικό ενεργειακό καύσιμο της Ευρώπης τόσο γρήγορα και απρόσκοπτα υπογραμμίζει πραγματικά «πόσο ευέλικτος ενεργειακός τομέας είναι το LNG» σημείωσε η Μαρία Αγγελικούση

Στη συνέχεια ανέφερε ότι ο πόλεμος στην Ουκρανία ανέτρεψε πλήρως τα δεδομένα στην αγορά ενέργειας. Το ρωσικό φυσικό αέριο, βασική πηγή τροφοδοσίας της Ευρώπης, μειώθηκε από 110 εκατομμύρια μετρικούς τόνους ετησίως, σε περίπου 18 εκατομμύρια μετρικούς τόνους σήμερα. Αυτό αντικαταστάθηκε ως επί το πλείστον από το LNG που μεταφέρεται από τη θάλασσα.

Το LNG είχε συμπληρωματικό ρόλο στην Ευρώπη και το γεγονός ότι έγινε το βασικό της ενεργειακό καύσιμο τόσο γρήγορα και απρόσκοπτα υπογραμμίζει πραγματικά «πόσο ευέλικτος ενεργειακός τομέας είναι το LNG» σημείωσε η Αγγελικούση. Παράλληλα τόνισε ότι αυξημένη ζήτηση αναμένεται τα επόμενα χρόνια και από την Κίνα, τον μεγαλύτερο εισαγωγέα σήμερα LNG και άλλες χώρες της Απω Ανατολής.

Σε άλλο σημείο της παρέμβασής της δηλώνει «fuel agnostic», δεδομένης της ρευστής κατάστασης που επικρατεί αναφορικά με τα καύσιμα του μέλλοντος, ενώ προσώρας επενδύει στο «διπλό καύσιμο» και στο LNG, το οποίο θα είναι το καύσιμο για τα επόμενα 20-25 χρόνια όπως εκτίμησε.

Παράλληλα διερευνά την αγορά των εναλλακτικών καυσίμων και αναφέρθηκε στη συνεργασία με τη Chevron, με την οποία συμφώνησαν να μελετήσουν από κοινού πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν πλοία για τη μεταφορά αμμωνίας, ενός υποσχόμενου καυσίμου πλοίων χαμηλών εκπομπών άνθρακα.