Πάντως τα νηολόγια και των τριών κορυφαίων δυνάμεων στη ναυτιλίας Ελλάδας, Κίνας (06) και Ιαπωνίας (10) δεν βρίσκονται στην πρώτη 5άδα.
Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση 2023 της UNCTAD -Διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για το Εμπόριο και την Ανάπτυξη στο πλαίσιο του ΟΗΕ και αφορά πλοία μεταφορικής ικανότητας άνω των 1.000 dwt. H κατάταξη έχει ως εξής:
Πρόσφατα το newmoney είχε καταγράψει τον ουσιαστικό λόγο που δεν μπορεί να ενισχυθεί ακόμη περισσότερο το ελληνικό νηολόγιο – ελληνική σημαία όπως είχαν επισημάνει στελέχη του Λιμενικού Σώματος. Δεν φτάνουν οι Έλληνες αξιωματικοί, γέφυρας και μηχανής αφού σε κάθε υπό ελληνική σημαία εμπορικό πλοίο βάσει της οργανικής σύνθεσης πρέπει να υπάρχουν μέχρι έξι Έλληνες. Ο ελληνόκτητος στόλος έχει ξεπεράσει τα 5.000 πλοία. Είναι αναγκαία η προσέλκυση της νεολαίας στη θάλασσα και στο ναυτικό επάγγελμα ως λύση στο πρόβλημα. Το υπουργείο θα εστιάσει στη βελτίωση της Ναυτικής Εκπαίδευσης.
Ειδικότερα ειπώθηκαν τα εξής:
«Μέχρι έξι Έλληνες ναυτικούς έχουν υποχρέωση τα υπό ελληνική σημαία πλοία να έχουν επάνω. Οι Έλληνες ναυτικοί που έχουμε σήμερα δεν φτάνουν για να επανδρώσουν τα ελληνικών συμφερόντων πλοία. Εάν έρθουν σήμερα να εγγραφούν στο ελληνικό νηολόγιο 100 πλοία δεν θα βρεθούν 600 Έλληνες Αξιωματικοί όπως προβλέπεται από την οργανική σύνθεση πληρώματος».
Για το γεγονός ότι ο ελληνόκτητος στόλος έχει ξεπεράσει τα 5.000 την ώρα που στο ελληνικό νηολόγιο είχαν εγγεγραμμένα 806 πλοία και πόσο επηρεάζει την εικόνα και τη δύναμη της ελληνικής ναυτιλίας, τα στελέχη σχολίασαν:
«Το σημαντικό είναι ότι το ελληνόκτητο πλοίο το διαχειρίζεται εταιρεία που έχει έδρα στην Ελλάδα. Άρα το διαχειρίζεται από την Ελλάδα όπως κάνει η ίδια εταιρεία για πλοίο της υπό ελληνική σημαία. Τα διαχειρίζεται και τα δύο με τους ίδιους υπαλλήλους. Και πληρώνει το ελληνόκτητο πλοίο τους ίδιους φόρους με το υπό ελληνική σημαία (tax tonnage).
-Άρα η σύνδεση με την Ελλάδα του ελληνόκτητου πλοίου δεν χάνεται. Η σύνδεση με την ελληνική οικονομία υπάρχει πάντα είτε είναι υπό ελληνική σημαία το πλοίο είτε όχι».