Για σήμερα Πέμπτη 30 Μαΐου έχει προγραμματιστεί, εκτός απροόπτου και πλην του ενδεχομένου να δοθεί παράταση της τελευταίας στιγμής, η υποβολή εκδήλωσης ενδιαφέροντος από πλευράς υποψήφιων επενδυτών για την απόκτηση του 50% συν μίας μετοχής του «Οργανισμού Λιμένος Λαυρίου» (ΟΛΛ).
Τον σχετικό διαγωνισμό προωθεί το ΤΑΙΠΕΔ με στόχο την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό του Λιμένα Λαυρίου, μέσω της μετατροπής του και σε πόλο έλξης για κρουαζιέρα και τουρισμό (μαρίνα με μεγάλα σκάφη). Πληροφορίες της αγοράς κάνουν λόγο για ενδιαφέρον που είχε εκφραστεί σε αρχικό – διερευνητικό στάδιο από ομίλους και επιχειρηματίες του τομέα κρουαζιέρας, διαχείρισης μαρίνων, ναυτιλίας – ακτοπλοΐας, άλλωστε, το ΤΑΙΠΕΔ είχε δώσει παράταση δεκαπέντε ημερών στην διαδικασία ύστερα από σχετικά αιτήματα ενδιαφερόμενων επενδυτών.
Όμως, και εφόσον δεν αλλάξει κάτι την τελευταία στιγμή στα χρονοδιαγράμματα (δηλαδή, να δώσει νέα παράταση το ΤΑΙΠΕΔ), μένει να φανεί και στην πράξη αυτό το αρχικό ενδιαφέρον.
Σε κάθε περίπτωση, το ΤΑΙΠΕΔ ποντάρει στην αναβάθμιση και σε υπεραξίες προσεχώς της λιμενικής υποδομής, για αυτό και προωθεί την πώληση του 50% (συν μία μετοχή) και όχι ποσοστού 67%, όπως άλλων λιμένων. Μπορεί να δίνει το management και την πλειοψηφία του μετοχικού κεφαλαίου, ωστόσο, κρατάει αυξημένο μερίδιο προσβλέποντας σε μελλοντικές υπεραξίες μετά την αξιοποίηση και τον εκσυγχρονισμό του λιμένα Λαυρίου.
Όπως έχει αναφέρει το ΤΑΙΠΕΔ, ο λιμένας του Λαυρίου, λόγω της εγγύτητάς του με δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς όπως τις Κυκλάδες αλλά και το Αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος, προσφέρεται ιδιαίτερα για τουριστική ανάπτυξη, με δραστηριότητες όπως η κρουαζιέρα και ο ελλιμενισμός σκαφών αναψυχής. Στο Λιμάνι λειτουργεί επίσης μαρίνα γιοτ με εκτιμώμενη χωρητικότητα 160 θέσεων (σήμερα) και επιπλέον 195 θέσεις ελλιμενισμού (με μελλοντική επέκταση).
Θεωρείται λιμάνι «εθνικής σημασίας» και βρίσκεται σε κοντινή απόσταση από τα λιμάνια του Πειραιά και της Ραφήνας. Η εταιρεία «Οργανισμός Λιμένος Λαυρίου A.E.» (ΟΛΛ Α.Ε.) έχει το αποκλειστικό δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων του Λιμένα Λαυρίου, μέσω Σύμβασης Παραχώρησης που έχει συνάψει με το ελληνικό δημόσιο με διάρκεια 60 ετών από την έναρξη ισχύος της (ισχύει έως το 2062).
Στη σημερινή εποχή ο συγκεκριμένος λιμένας παρουσιάζει αυξητική τάση στους επιβάτες κρουαζιέρας αλλά και της ακτοπλοΐας ενώ σημαντικός είναι και ο αριθμός των σκαφών αναψυχής που επιλέγουν το συγκεκριμένο λιμάνι για ελλιμενισμό.
Επί της ουσίας, η υποδομή έχει ως «ατού» τόσο τη γεωγραφική της θέση για τις ακτοπλοϊκές μεταφορές, όσο και το πλεονέκτημά της να εξελιχθεί σε home port κρουαζιέρας, καθώς επίσης και ως σημείο προσέλκυσης επαγγελματικών και ιδιωτικών σκαφών αναψυχής. Ο ΟΛΛ εκτιμάται ότι το 2023 διακίνησε 560 χιλιάδες επιβάτες από 567 χιλ. το 2022. Το 2023 τα έσοδα ανήλθαν σε σχεδόν 6,1 εκατ. ευρώ από 4,1 εκατ. το 2022.
Οι κύριες δραστηριότητες της εταιρείας συνίστανται (α) στην παροχή υπηρεσιών ελλιμενισμού σε εμπορικά πλοία μεταφοράς χύδην ξηρού, γενικού φορτίου και εμπορευματοκιβωτίων, σε πλοία ακτοπλοΐας (Ε/Γ και Ο/Γ-Ε/Γ), κρουαζιερόπλοια καθώς και σε τουριστικά σκάφη, αλιευτικά σκάφη και σκάφη αναψυχής, (β) στην παροχή υπηρεσιών φορτοεκφόρτωσης, αποθήκευσης και διέλευσης χύδην ξηρού και γενικού φορτίου, εμπορευματοκιβωτίων, και τροχοφόρου φορτίου, (γ) στην παροχή υπηρεσιών σε επιβάτες κρουαζιέρας και ακτοπλοΐας, και (δ) στην παραχώρηση χώρων για την άσκηση επαγγελματικών δραστηριοτήτων, συμπεριλαμβανομένης της εναπόθεσης και αποθήκευσης ανεμογεννητριών.
Επιπλέον, η Εταιρεία παρέχει βοηθητικές υπηρεσίες σε πλοία και σκάφη (ύδρευση, πετρέλευση, παραλαβή και διαχείριση αποβλήτων, ηλεκτροδότηση) και εκμεταλλεύεται γήπεδα και κτήρια του Λιμένα για πολιτιστικές και άλλες δραστηριότητες. Η Εταιρεία έχει το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης των λιμενίσκων Λεγρενών και Βρομοπουσίου, οι οποίοι σήμερα χρησιμοποιούνται για ναυταθλητικό σκοπό.
Πηγή newsit